2/04/2016

Oğluma Emanetlerim 11

Gece bastırıp, minik bedenin uykuyla kaplandığı zamandı. Pijamalarını giyerken sorduğun soru karşısında gafil avlandım.

- Anne Allah kötü insanları canavarlarla dolu bir ülkeye gönderiyormuş?

Gözlerin büyüdü, büyüdü, büyüdü... Sorunun cevabını bulmak için dolaştı yüzümde. Kaç saniye durdum da düşündüm hatırlamıyorum ama bildiklerimi unutup sana ben de bir soru sordum.

- İnsan sevdiğine kötülük yapar mı?
- Yapmaz!
- Ben sana kötülük yapar mıyım?
- Yapmazsın!
- Neden yapmam?
- Çünkü sen benim annemsin.
- Veeee, diye bekledim
- Beni seviyorsun dedin!

İnsan sevdiğinden korkmaz yavrum!

"Sen de Allah’tan korkma." dedim sana. "Allah da seni seviyor ve sana kötülük yapmak istemeyeceğinden emin ol."

"Canavarlarla dolu buluttan bir ülke varmış ev bile kurulmuyormuş üstüne." dedin.

"Sen kötülük yaparsan başkalarına başka ülkeye gerek yok yaşadığın hayat zehir olur." dedim.

"Peki dünyayı Allah mı yönetiyor?" diye sordun.

"Keşke." dedim, "ama ne yazık ki insanlar yönetiyor."

"Ben sana yalan atmıştım bir kere bana kızdı mı Allah?" dedin.

"Ben kızdım." dedim gülerek.

"Allah, dede mi yoksa teyze mi?" diye sordun.

"Cinsiyeti yok." dedim. Anlamadın. "Bilmiyorum açıkçası, sence ne olabilir?" diye ben sordum. "Teyze, amca, dayı, anneanne, dede olabilir" diye sıraladın. "Olabilir" dedim. Hep sevdiklerini sayman hoşuma gitti.

"Nerede?" diye sordun.

Kalbinin üzerine elimi koydum.

"Ne yani içime mi girmiş?" dedin tedirgin bir gülümseyişle.

Bence... İçinde büyüyecek. Sen iyilikten geçmediğin sürece hata da yapsan o seni sevecek, sen de onun sevgisini yaradılanda görüp büyüteceksin, demek istedim ama esnerken soluğundan taşan cennet kokusuyla kendimden geçip, "sen iyi bir çocuksun o seni seviyor sen de onu sev" dedim.

Sana ne anlatabilirim bilmiyorum daha fazla. Evet çünkü bilmiyorum. Bildiğim tek bir şey var sevginin olduğu yerde kötülük olmaz, kötülük olmayan yerde korku barınmaz.

İnsan Sevdiğinden Korkmaz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder